Den lättaste avslappningsövningen någonsin [Elektronisk resurs] [Elektronisk resurs] : hjärnvågsstimulerande version

234662
Den lättaste avslappningsövningen någonsin [Elektronisk resurs] [Elektronisk resurs] : hjärnvågsstimulerande version
Den lättaste avslappningsövningen någonsin [Elektronisk resurs] [Elektronisk resurs] : hjärnvågsstimulerande version
Av: Sophie Grace Meditationer
Utgivningsår: 2020
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Plotline Books
ISBN: 978-91-985038-4-5
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Omfång: 17 min.
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
I Den lättaste avslappningsövningen någonsin har den korta avslappningsövning som inleder den guidade meditationen Rosenträdgården fått bli huvudmomentet och bilda en egen avslappningsövning som passar alla, både nybörjare och vana. Den här versionen innehåller hjärnvågsstimulerande frekvenser i form av binaural rytm och isokroniska toner. För binaural rytm krävs hörlurar och att rätt hörlur sitter över/i rätt öra. Detta krävs inte för isokroniska toner. Om du är under 18 år eller inte vill använda meditationer med hjärnvågstimulerande frekvenser rekommenderas originalutgåvan som är helt fri från detta. Övningen inleds med att du först får känna in känslan av din andning. Därefter får du hjälp att slappna av först i benen, sedan i höfterna, därefter i magen bröstet och ryggen, följt av dina händer och armar, därefter i nacken och halsen, och till sist i dina ansiktsmuskler. När du har slappnat av i kroppen ges du sedan 10 minuter där du bara kan vila. Den lättaste avslappningsövningen någonsin har många användningsområden. Du kan använda den på lunchrasten eller efter jobbet eller skolan för att varva ner och ladda om. Eftersom alla former av avslappning/meditation är bra för stress och så vidare så kan övningen användas även för detta ändamål.* Utöver att känna in känslan av dina andetag, vilket görs för att få kontakt med din kropp och hjälpa dig slappna av, är övningen helt kravlös; inte någon gång under hela avslappningsövningen kommer du att bli ombedd att fokusera eller koncentrera dig på någonting. Du behöver inte heller engagera dig i att slappna av i dina muskler då du blir informerad om att de slappnar av istället för att bli ombedd att slappna av i dem. *Övningen ersätter dock inte medicinsk vård och ska betraktas som underhållning, inte medicinsk behandling. Tips! Ha tålamod med dig själv och övningen och ge inte upp om det är nytt för dig med meditation och

Andra titlar av samma författare

229442
Av: Sophie Grace Meditationer
235309
Av: Sophie Grace Meditationer
234676
Av: Sophie Grace Meditationer
229305
229874
Av: Påhlsson, Sophie
230068
230072
229873
Av: Påhlsson, Sophie
229872
Av: Påhlsson, Sophie
229755
Av: Påhlsson, Sophie
230069
Av: Påhlsson, Sophie
229753
Av: Påhlsson, Sophie
229754
Av: Påhlsson, Sophie
229274
Av: Påhlsson, Sophia

Liknande titlar

217171
Av: Senges, Johanna
235309
Av: Sophie Grace Meditationer
234676
Av: Sophie Grace Meditationer
236083
Av: Lindeblad, Björn Natthiko
236084
Av: Lindeblad, Björn Natthiko
217998
Av: Broe, Rasmus
217999
Av: Broe, Rasmus
218000
Av: Broe, Rasmus
240563
Av: North, Danielle
235933
Av: Biertz, Katarina
239565
Av: Piirimets, Andreas
228127
Av: Visage, Michelle
234814
Av: Cortes, Selene
219629
239834
Av: Ferriss, Timothy
239835
Av: Ferriss, Timothy
239837
239838
Av: Ferriss, Timothy
227064
Av: Sundström, Elina

Information om författaren

Loading...

Mer om titeln

Loading...